11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersin sonunda öğrenciler riski türlerini ayırt edebileceklerdir
  • Aynı zamanda, öğrenciler bu dersin sonunda, finansal risk yönetiminde kullanılan türev ürünleri tanımlayabileceklerdir.
  • Bu derste öğrenciler finansal kurumların karşılaşabileceği çeşitli risklerden nasıl korunabileceğini ve riskleri minimize etmek için nasıl bir strateji gerçekleştireceklerini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Finansal Risk Yönetimine Giriş Lecturer’s Own Notes
2 Finansal Risk Yönetimine Giriş Lecturer’s Own Notes
3 Küresel Finansal Kriz ve Risk Yönetiminin Rolü DocumentaryDVD Financial Weapons Mass Destruction
4 Risk Yönetimine Bakış: Risk Türleri ve Sınıflaması CGM, Chapter1 Gallati, R. Chapter1 Bessis, J. Section2
5 Bankalar ve Denetçileri: Risk Yönetimi Araştırma Laboratuarı & CRO’nun Rolü CGM, Chapter3
6 Piyasa Riski & Kredi Riski CGM, Chapter7 & 11 Best, P. Chapter Gallati, R. Chapter2 & 3 Bessis, J. Sections 10 & 11
7 Operasyonel Risk & Model Riski Gallati, R. Chapter4
8 AraSınav (Makale İncelemesi)
9 Risk ve Getiri Kavramlarına Teorik bir Yaklaşım CGM, Chapter5
10 Serbest Yatırım Fonları, Özel sermaye Şirketleri, Ulusal Varlık Fonları Lecturer’s Own Notes & DVD
11 Senaryo Analizi ve Stres Testleri Christoffersen, P.F. Chapter 8 Best, P. Chapter6
12 Kredi Türevleri ve Finansal Erime CGM, Chapter12 DocumentaryDVD Financial Weapons of Mass Destruction (Repeat
13 Risk Yönetiminde Son Gelişmeler CGM, Epilogue
14 Güncel finans ve risk konuları veya seçilen konunda Sunum
15 Güncel finans ve risk konuları veya seçilen konunda Sunum
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri
Önerilen Okumalar/Materyaller BOOKS

The Essentials of Risk Management, M. Crouhy, D. Galai, R. Mark, (CGM) 2006

Elements of Financial Risk Management, Peter F. Christoffersen,2003

Risk Management in Banking, Joel Bessis, Wiley, 2010

Risk Management and Capital Adequacy, Reto Gallati, McGrawHill, 2003

Implementing ValueatRisk, Philip Best, Wiley, 1998

Journals & Magazines

Risk Magazine (http://www.risk.net/ , paid subscription required, abstracts available for free)

Global Risk Regulator (http://www.globalriskregulator.com , paid subscription required, abstracts and some articles are available for free)

The Journal of Risk (http://www.thejournalofrisk.com/)

Daily Journals

Financial Times

Wall Street Journal

WebSites (sign up required)

GARP (http://www.garp.org/)

PRMIA (http://www.prmia.org/)

Riskmetrics (http://www.riskmetrics.com/)

Bank for International Settlements (http://www.bis.org)

Risk Management WebSites

http://www.riskworld.com/websites/webfiles/ws5aa015.htm

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
45
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
Proje
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
14
    Toplam
94

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4
Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5
Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8

İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,

9

Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,

10

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,

11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,

13

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,

14

Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,

15

Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010